Δημοφιλείς αναρτήσεις

Κυριακή, 30 Ιουλίου 2017

*ΦΟΒΙΕΣ .. μία εικόνα χίλιες λέξεις*

ΜΑΘΗΜΑ: Συναισθηματική Αγωγή


«Η σούπα των φόβων μου»
Ζωγραφίζω τους φόβους μου και τους ρίχνω στο καζάνι. Παίρνω ένα μακρύ κουτάλι και χορεύω γύρω – γύρω με τους φίλους μου τριγύρω. Ρίχνω αλάτι και πιπέρι στο τσουκάλι, να τους φάω το μεσημέρι .. τραγουδάμε και γελάμε τί ωραία που περνάμε !!.

Αγαπημένοι μου αναγνώστες, παρακαλώ παρατηρήστε προσεκτικά την φωτογραφία που συνοδεύει το άρθρο μου, καθώς είναι αυτονόητοι οι λόγοι που την επέλεξα για να συνοδέψει το συγκεκριμένο κείμενο μου. 

Την βρήκα τυχαία στο διαδίκτυο, και με εξέπληξε ευχάριστα. Ευχάριστα, διότι θεωρώ το μάθημα της Συναισθηματικής Αγωγής ένα από τα σπουδαιότερα, το οποίο κατά την κρίση μου θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται ανελλιπώς στην διδακτική ύλη.. και μάλιστα απ’ την προσχολική ηλικία.

"Διαβάστε περισσότερα"...  

Τα θερμά μου συγχαρητήρια στην Νηπιαγωγό που ανέβασε στο διαδίκτυο τις ζωγραφιές των μικρών παιδιών – των μαθητών της, καθότι δίνουν ένα γερό μάθημα σε όλους εμάς τους μεγάλους.
Εμείς οι μεγάλοι, οι ώριμα σκεπτόμενοι άνθρωποι, που ωστόσο δημιουργούμε προβληματισμούς και άγχη στην ζωή μας για ασήμαντους λόγους, κυρίως συναισθηματικούς.
Εμείς οι μεγάλοι, που αντί να καταπολεμήσουμε τις φοβίες μας, να αποβάλουμε τις ανασφάλειες και να αντισταθούμε στα ψυχοφθόρα πάθη μας, προβάλουμε τα βιώματα μας ως αναπόφευκτες ανθρώπινες δυστυχίες.
Εμείς δηλαδή οι μεγάλοι εγωϊστές, που για όλες μας τις πίκρες και ανασφάλειες μας πάντα θα φταίνε κάποιοι άλλοι. Κι όταν δεν μας φταίνε οι άλλοι, τότε σίγουρα μας φταίει η μοίρα μας – το κάρμα μας – και οι θέσεις των Πλανητών στον αστρολογικό μας χάρτη !!.

Πώς είναι λοιπόν δυνατόν εμείς οι μεγάλοι, να ευελπιστούμε η νεότερη γενιά – τα παιδία μας, να δημιουργήσουν έναν καλύτερο κόσμο εάν δεν τους δώσουμε τα σωστά εφόδια ??!!.

Τρομακτικές φοβίες:

Κάθε ζωντανό πλάσμα φοβάται για την ζωή του – την απώλεια της ψυχής του. Ο φόβος οδηγεί το ένστικτο της επιβίωσης, το οποίο είναι η προίκα της κάθε ψυχής. Το ένστικτο της επιβίωσης δημιουργεί αισθήσεις, οι οποίες δίνουν εντολές στο σώμα να τραφεί και να προστατευτεί, ώστε να διατηρηθεί εν ζωή η ψυχή. Συνεπώς, ο μεγαλύτερος φόβος της κάθε ζωντανής ψυχής, είναι ο θάνατος. 

Ωστόσο η διαφορά στον άνθρωπο είναι ότι διαθέτει νοημοσύνη. Και όσο αυτή αναπτύσσεται, τόσο περισσότερους φόβους δημιουργεί με την σκέψη του. Σε σημείο η ιδέα του θανάτου να περνάει ελάχιστες στιγμές απ’ το μυαλό του, και να θεωρεί ότι είναι το λιγότερο που μπορεί να του συμβεί.
Σε αντίθεση λοιπόν με τα άλλα πλάσματα, ένας από τους τρομακτικότερους φόβους του ανθρώπου είναι οι ανεπιθύμητες εξελίξεις, οι οποίες συνήθως δημιουργούν δυσβάσταχτα συναισθήματα. Ο φόβος για το άγνωστο μέλλον πολλαπλασιάζει τις ανασφάλειες του. Οι ανασφάλειες με την σειρά τους προκαλούν συναισθηματικές αστάθειες, με αποτέλεσμα να υποφέρει ο άνθρωπος για άσχημες παρελθοντικές στιγμές, να αγωνιά να μην επαναληφθούν στο μέλλον .. και έτσι να αφήνει να χαθούν οι ωραίες στιγμές που του προσφέρει το παρόν.

Είναι φυσιολογικό και ανθρώπινο να νιώθουμε φοβίες, ανασφάλειες, και αγωνιωδώς να ζητάμε μια απάντηση στο ερώτημα, «πώς θα είναι η ζωή μου στο μέλλον». Η απάντηση ωστόσο στο ερώτημα μας είναι πάντα η ίδια. Οι συμπεριφορές μας και οι επιλογές μας, είναι αυτές που θα διαμορφώσουν το μέλλον μας. Κι άλλωστε, ποιος από εμάς ξέρει για πόσο ακόμη θα ζήσει ?!. 

** Δεν θα επεκταθώ περισσότερο, καθώς θα ακολουθήσουν άρθρα μου σχετικά με τις ανθρώπινες φοβίες και ανασφάλειες, οι οποίες είναι “η ρίζα του κακού” για όλες τις ψυχοσωματικές παθήσεις. Και μάλιστα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον πιστεύω ότι παρουσιάζει η μελέτη μου σχετικά με τους “μπαμπούλες” της παιδικής μας ηλικίας, οι οποίοι μας ακολουθούν αθέατοι στον υπόλοιπο βίο μας.


Οδύνες ψυχής – Αδιέξοδα του μυαλού.. νέο αρχείο μου με τίτλο *Πτυχές Ψυχής*

Τα άρθρα μου συνεχίζουν να ποικίλουν σε ότι αφορά την ψυχική μας ισορροπία, και κυρίως, την αποφυγή διαταραχής της ψυχοσωματικής μας υγείας. Και για να μην χρειάζεται να τα ψάχνετε, άνοιξα το νέο αρχείο μου με τίτλο «Πτυχές Ψυχής», στο οποίο σταδιακά αποθηκεύονται.




ΜΑΡΙΑΝΝΑ
*Σύμβουλος σχέσεων - Ψυχαναλύτρια, Ψυχοερευνήτρια*